SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI
Przez ostatnie 2 lata zajmowałem się również sprzedażą nieruchomości, dlatego też postanowiłem zdobyć licencję pośrednika w obrocie nieruchomościami.
Wykonywanie tego zawodu nie wymaga posiadania licencji, a jej uzyskanie jest dobrowolne i odpłatne.
Uważam jednak, że każdy kto działa w tej części branży nieruchomości powinien taką licencję posiadać, a usługi związane z pośrednictwem nieruchomości świadczyć z najwyższą jakością i starannością.
Chcesz sprzedać nieruchomość, mieszkanie, dom, lokal użytkowy lub działkę?
Zapraszam do współpracy, zajmę się:
- wstępną wyceną nieruchomości;
- analizą stanu prawnego nieruchomości;
- przygotowaniem oferty i planu sprzedaży;
- przeprowadzeniem promocji, prezentacji oraz negocjacji;
- kompletowaniem potrzebnych dokumentów, w tym pomocą w przygotowaniu świadectwa charakterystyki energetycznej;
- kontaktem z zaufaną kancelarią notarialną;
- przygotowaniem wzoru umów i protokołu wydania nieruchomości;
WYCENA NIERUCHOMOŚCI
Moi Klienci mogą liczyć na profesjonalne usługi w zakresie wyceny nieruchomości, a te są niezwykle istotne przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych.
Rzetelna i aktualna wycena majątku poparta bieżącymi danymi z rynku stanowi podstawę do świadomych wyborów (sprzedaży czy zakupu nieruchomości).
Współpracuję z niezależnymi rzeczoznawcami majątkowymi, w tym także biegłymi sądowymi.
Zakres usług wyceny nieruchomości wszystkich typów:
- zabudowanych i niezabudowanych,
- komercyjnych m.in.: biurowych, przemysłowych, usługowych, magazynowych, hoteli, stacji benzynowych,
- nieruchomości o charakterze mieszkalnym: lokale mieszkalne, domy, rezydencje,
- nieruchomości deweloperskich,
- działek niezabudowanych o dowolnym charakterze: mieszkalnym, komercyjnym, rolnym, leśnym,
- ograniczonych praw rzeczowych.
Operaty szacunkowe sporządzane dla dowolnego celu:
- zabezpieczenia kredytu mieszkaniowego (hipotecznego);
- księgowego: amortyzacji środków trwałych, aportu;
- postępowania skarbowo – podatkowego;
- postępowania spadkowego;
- podziału majątku;
- ustalenia ceny sprzedaży – negocjacji;
- ubezpieczenia;
CERTYFIKATY ENERGETYCZNE
Sporządzanie świadectw charakterystyki energetycznej
Przepisy dotyczące świadectw, które weszły w życie 28 kwietnia 2023 r. nakładają na sprzedającego lub wynajmującego obowiązek dostarczenia świadectwa energetycznego nowemu właścicielowi lub najemcy.
Przepisy te wprowadziły również obowiązek informowania o właściwościach energetycznych także w ogłoszeniu o sprzedaży czy wynajmie.
Świadectwo charakterystyki energetycznej to dokument określający zapotrzebowanie budynku lub jego części- np. mieszkania- na energię niezbędną do jego użytkowania, czyli na ogrzewanie, wentylację, przygotowanie ciepłej wody, klimatyzację, a w przypadku budynków niemieszkalnych również oświetlenie.
Współpracuję z certyfikowanymi audytorami wpisanymi do ministerialnego (MRiT) rejestru osób uprawnionych do wykonywania świadectw charakterystyki energetycznej.
Pomogę przygotować Ci odpowiednie dokumenty.
Podsumowując – świadectwo energetyczne potrzebujesz przy:
- sprzedaży nieruchomości
- wynajmie nieruchomości
- zakończeniu budowy
W przypadku braku świadectwa energetycznego, właściciel budynku lub lokalu mieszkalnego może otrzymać karę pieniężną. Kary za brak świadectwa energetycznego mogą wynosić nawet 5000zł.
W przypadku podpisywania umowy u Notariusza, fakt przekazania świadectwa, zostanie odnotowany w akcie notarialnym, natomiast w przypadku braku jego przekazania – notariusz ma obowiązek pouczyć zobowiązanego do przekazania świadectwa o karze grzywny za niewywiązanie się z tego obowiązku.
USŁUGI NOTARIALNE
Współpracuje z zaufaną i doświadczoną kancelarią notarialną, a jej obecność jest niezbędna w procesie sprzedaży nieruchomości.
Notariusz jest urzędnikiem państwowym a czynności notarialne, dokonane przez notariusza zgodnie z prawem, mają charakter dokumentu urzędowego.
Notariusz jest prawnikiem, a jego stanowisko to jeden z zawodów zaufania publicznego.
Do usług prawnych pełnionych przez notariusza należą między innymi:
- porady i konsultacje prawne;
- sporządzanie umów oraz aktów notarialnych;
- sporządzanie poświadczeń: własnoręczności podpisu, zgodności odpisu, wyciągu lub kopii z okazanym dokumentem, daty okazania dokumentu, pozostawania osoby przy życiu lub w określonym miejscu,
- sporządzanie aktów poświadczenia dziedziczenia;
- doręczanie oświadczenia;
- spisywanie protokołów;
- sporządzanie protestów weksli i czeków;
- przechowywanie dokumentów, pieniędzy i papierów wartościowych;
- sporządzanie wypisów, odpisów oraz wyciągów dokumentów;
- sporządzanie innych dokumentów na żądanie stron;
- sporządzanie innych czynności wynikających z odrębnych przepisów;
Zapraszam do kontaktu
W przypadku jakichkolwiek pytań lub chęci nawiązania współpracy, serdecznie zapraszam do kontaktu!
SOCIAL MEDIA: